Forum
| LEVA BILLIGT :: Forum :: Så lever jag billigt :: Husdjur |
|
<< Föregående tråd | Nästa tråd >> |
| Hundmat | ||
|
Moderatorer: webbmaster, Jojje
|
| Författare | Post | ||
| glim |
| ||
![]() Registrerad medlem #308 Registrerad: mån jan 11 2010, 09:35Här bor jag: Skärplinge inlägg: 4 | Jag grundar åt mina hundar med Änglamarks ekologiska foder.Har bekant med hund som haft magproblem, men nu är bra med Änglamarksfodret.Dom flesta coop i gävleborg,uppsala säljer det fodret. Priset varierar, men 5-10kg ligger mellan 22-28kr kilot. Drygar ut med korngryn eller ris som jag kokar i märgbensbuljong eller avkok från höns eller kyckling.Då och då får hundarna blodpudding eller lever.Allt utom hundfodret kan du ju äta av själv,så passa på vid extrapris. Ger endast 1-2 dl hunfoder 2gånger om dagen åt hundarna och ungefär lika mycket av det hemkokta. Tre stora hundar à ca 20 kg äter för mellan 350-400 i månaden. glim | ||
| Tillbaka till toppen | | ||
| Himself |
| ||
![]() Registrerad medlem #23 Registrerad: tor okt 11 2007, 10:12Här bor jag: Skattungbyn, Orsa inlägg: 451 | VÄLKOMMEN glim!!! Kul att du börjar delta i forumet! Synd att du inte såg att det redan fanns ett ämne med just "Hundmat" - men det kommer nog webbmaster att fixa till, så att både ditt och mitt inlägg kommer under den rubriken. Webmaster använder sig ju av Magnussons torrfoder till sina vovvar, men det kan du ju läsa om där. En stilla undran, bara: VILKET Skärplinge bor du i? Det som heter Skärplinge uppe i trakten av Tierp eller det som finns vid Bålsta? Att jag finns i Skattungbyn, precis som Webbmaster, framgår på många ställen här i forumet. Som sagt: Välkommen! ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • Grabben med Sanslös utsikt! | ||
| glim |
| ||
![]() Registrerad medlem #308 Registrerad: mån jan 11 2010, 09:35Här bor jag: Skärplinge inlägg: 4 | Tack för hälsningen! Jag bor i Skärplinge utan för Tierp.Ha det gott och njut av den härliga vintersolen!//Marita <div class='spacer'>Bild: http://levabilligt.se/e107_files/public/1265624331_308_FT1989_freja_10_mn_sm.jpg</div> glim | ||